zondag 30 juni 2013

Patroon, tutorial tas van Zpagetti

Deze tas van Zpagetti heb ik als volgt gemaakt.
Een ketting van 24 lossen.
Dan keren en terug haken met vasten.
Aan het eind twee vasten in de laastste losse.
Niet keren, maar aan de andere kant verder haken. In de laatse steek twee vasten.
Niet keren, verder haken en twee steken meerderen aan de zijkant.Door haken en nogmaals twee meerderen aan de zijkant.
Je kunty zo verder gaan tot je de gewenste grootte hebt van de bodem.
Wanneer je de bodem klaar hebt. Haak je alleen in de achterste lus verder met vasten. 
Je haakt door tot de gewenste hoogte. Hierin meerder je nog twee keer vier steken.
De handvat maak je als volgt;
Op de gewenste hoogte haak je eerst een aantal vasten. Dan 13 lossen en sla je 13 vasten over. (verdelen over het aantal steken dat je hebt)
Aan de andere zijde hetzelfde herhalen. Hierna nog twee toeren vasten haken. Als laatste haak ik een toer halve vasten.
Aan de binnenkant van de de handvaten haak ik ook halve vasten.

In mijn patroon haak ik alle vasten in de achterste lus. Maar het kan natuurlijk ook in de hele steek.

Succes!

Vind het wel leuk om te weten wie het patroon gaat gebruiken.

Lieve groet Ada

12 opmerkingen:

  1. Wat een mooie tas! Bedankt voor het delen van het patroon!

    Die ga ik een keertje uitproberen:)

    Liefs Henrike

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hele leuke tas, maar ik haak niet meer met zpagetti sinds mijn handoperaties, te moeilijk te hanteren en te zwaar :(
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het blijft leuk werken met zpagetti. Je tas is erg mooi geworden. Misschien een tip als je de zpagetti te zwaar vindt haken: Phildar aviso of chrono phil. Hiermee kun je ook prima tassen en mandjes haken!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heb je weer een superrrr creatie gehaakt, Ada!!
    Ben zelf niet zo van de zspagettie, maar met dikker katoen zal het ook wel gaan, toch?

    Liefs Monique
    p.s Kijk op mijn blog voor een leuke weggever

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke blog heb je
    ik ben ook volger geworden :-)
    de tas is goed gelukt ! Bedankt voor het patroon

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtige tas en ik ga hem zeker haken! ,
    Hartelijk bedankt voor het delen van je patroon .

    Groetjes van Geertje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel mooi ! Ga ik zeker proberen ! Bedankt voor het patroon !!
    Groetjes Gerrie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik snap niet hoe dat moet met profiel selecteren, dus vandaar de makkelijkste optie ; anoniem , maar ik wil helemaal niet anoniem !! Gr Gerrie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. allereerst bedankt voor je leuke patroon, als ik de bodem klaar hebt en ik ga verder met de hoogte moet ik dan wel keren of doorhaken zoals de bodem,ik wil ook niet anoniem maar de hartelijke groeten van Tiny

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. hieveel klossen heb je gebruikt en wat is de afmeting?
    angela

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk wanneer je een reactie plaatst!!!